Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

ΕΥΔΑΠ: Επέκταση σε περιφέρεια Αττικής και δημοτικές επιχειρήσεις (Δ.Ε.Υ.Α.) !!!

   Τη δυνατότητα να αναλάβει την κυριότητα ή και τη διαχείριση δημοτικών επιχειρήσεων ύδρευσης αποκτά η ΕΥΔΑΠ, με βάση σχετική ρύθμιση σε νομοσχέδιο του ΥΠΟΜΕΔΙ. Αναλαμβάνει τα νέα δίκτυα αποχέτευσης της περιφέρειας Αττικής.
   Τον δρόμο ώστε να απορροφήσει η ΕΥΔΑΠ δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης και αποχέτευσης (ΔΕΥΑ), μαζί με το προσωπικό τους, ανά την Ελλάδα, ανοίγει ρύθμιση που εντάχθηκε σε σχέδιο νόμου για θέματα τηλεπικοινωνιών, μεταφορών και δημοσίων έργων.
   Με την ίδια ρύθμιση περιέρχονται αυτοδικαίως στην κυριότητά της τα δίκτυα αποχέτευσης της περιφέρειας Αττικής (εξαιρούνται τα νησιά του Σαρωνικού και τα Κύθηρα) που θα κατασκευαστούν μετά την ψήφιση του νόμου.
   Συγκεκριμένα, προβλέπεται πως με σύμβαση, που θα συναφθεί μεταξύ της ΕΥΔAΠ και του ενδιαφερόμενου Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) "δύναται να συμφωνηθεί η περιέλευση αδαπάνως του ήδη κατασκευασμένου δικτύου του, είτε κατά κυριότητα είτε κατά διαχείριση στην ΕΥΔAΠ και η ανάληψη από αυτήν, της υποχρέωσης παροχής υπηρεσιών ύδρευσης ή και αποχέτευσης προς τους καταναλωτές του εν λόγω ΟΤΑ". Στην περίπτωση που η ΕΥΔAΠ αναλάβει μόνο τη διαχείριση του δικτύου ύδρευσης ή αποχέτευσης, τότε ο δήμος εξακολουθεί να διατηρεί την κυριότητα και συνεπώς έχει υποχρέωση να καλύψει τις απαραίτητες επενδύσεις.
   Η ΕΥΔΑΠ μπορεί, επίσης, να υπογράφει συμβάσεις και με ΟΤΑ από ολόκληρη την Ελλάδα για τη διαχείριση ή απόκτηση των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης. Με βάση τη ρύθμιση, "η επέκταση αυτή συνεπάγεται υποχρέωση της ΕΥΔAΠ για επενδύσεις, μόνον εφόσον εξασφαλίζεται εύλογη απόδοση της επένδυσης και δυνατότητα χρηματοδότησης της εταιρείας με ίδια ή ιδιωτικά κεφάλαια για την προσήκουσα εκπλήρωση των υποχρεώσεών της". Η σύμβαση με τον εκάστοτε ΟΤΑ εγκρίνεται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Εσωτερικών και Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
   Προβλέπεται, επίσης, πως "το τεχνικό και εξειδικευμένο προσωπικό ή μέρος αυτού, που απασχολείται στις υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης των ΟΤΑ, ή των οικείων ΔΕΥΑ, των οποίων το δίκτυο περιέρχεται στην ΕΥΔAΠ κατά κυριότητα ή κατά διαχείριση, δύναται να αποσπάται, κατά παρέκκλιση από κάθε γενική ή ειδική διάταξη, εν όλω ή εν μέρει στην ΕΥΔAΠ, η οποία αναλαμβάνει τη μισθοδοσία του σύμφωνα με τους όρους που θα αναφέρονται στη σύμβαση παραχώρησης. Η απόσπαση διενεργείται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων".
   Στις περιοχές όπου η ΕΥΔΑΠ αναλαμβάνει την παροχή υπηρεσιών ύδρευσης ή και αποχέτευσης θα καθορίζεται τιμολογιακή πολιτική η οποία θα περιγράφεται αναλυτικά στη σύμβαση που υπογράφει με την εκάστοτε δημοτική αρχή.

Ποιος θα ελέγχει όλα τα νερά της χώρας;
   Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
   Στα χέρια της ΕΥΔΑΠ, την οποία η κυβέρνηση σχεδιάζει να ιδιωτικοποιήσει, μπορούν να περάσουν τα δίκτυα ύδρευσης όλης της χώρας, με νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Υποδομών.
Με τον τρόπο αυτό, ο ιδιώτης που θα αναλάβει την εταιρεία, θα έχει ως προίκα και την δυνατότητα να ελέγχει και να διαχειρίζεται το πόσιμο νερό όλης της χώρας!
Η ρύθμιση του ΥΠΟΜΕΔΙ, ανοίγει τον δρόμο ώστε η ΕΥΔΑΠ να απορροφήσει τις δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης και αποχέτευσης όλης της χώρας μαζί με το προσωπικό τους.
Με την ίδια ρύθμιση περιέρχονται αυτοδικαίως στην κυριότητά της τα δίκτυα αποχέτευσης της περιφέρειας Αττικής (εξαιρούνται τα νησιά του Σαρωνικού και τα Κύθηρα) που θα κατασκευαστούν μετά την ψήφιση του νόμου.
Υπενθυμίζεται ότι έχει προωθηθεί σχέδιο ιδιωτικοποίησης της ΕΥΔΑΠ το οποίο έχει προκαλέσει αντιδράσεις με την κυβέρνηση να εξετάζει τώρα σενάρια για την είσοδο στρατηγικού επενδυτή.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται πως με σύμβαση, που θα συναφθεί μεταξύ της ΕΥΔAΠ και του ενδιαφερόμενου ΟΤΑ μπορεί να συμφωνηθεί «αδαπανώς» η μεταβίβαση του ήδη κατασκευασμένου δικτύου και η υποχρέωση παροχής ύδρευσης και αποχέτευσης στην εταιρεία. Στην περίπτωση που η ΕΥΔAΠ αναλάβει μόνο τη διαχείριση του δικτύου ύδρευσης ή αποχέτευσης, τότε ο δήμος εξακολουθεί να διατηρεί την κυριότητα και συνεπώς έχει υποχρέωση να καλύψει τις απαραίτητες επενδύσεις.
Η επέκταση αυτή συνεπάγεται υποχρέωση της ΕΥΔAΠ για επενδύσεις, μόνον «εφόσον εξασφαλίζεται εύλογη απόδοση της επένδυσης και δυνατότητα χρηματοδότησης της εταιρείας με ίδια ή ιδιωτικά κεφάλαια για την προσήκουσα εκπλήρωση των υποχρεώσεών της». Η σύμβαση με τον εκάστοτε ΟΤΑ εγκρίνεται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Εσωτερικών και Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
Προβλέπεται, επίσης, πως «το τεχνικό και εξειδικευμένο προσωπικό ή μέρος αυτού, που απασχολείται στις υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης των ΟΤΑ, ή των οικείων ΔΕΥΑ, των οποίων το δίκτυο περιέρχεται στην ΕΥΔAΠ κατά κυριότητα ή κατά διαχείριση, δύναται να αποσπάται, κατά παρέκκλιση από κάθε γενική ή ειδική διάταξη, εν όλω ή εν μέρει στην ΕΥΔAΠ, η οποία αναλαμβάνει τη μισθοδοσία του σύμφωνα με τους όρους που θα αναφέρονται στη σύμβαση παραχώρησης. Η απόσπαση διενεργείται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων».
Στις περιοχές όπου η ΕΥΔΑΠ αναλαμβάνει την παροχή υπηρεσιών ύδρευσης ή και αποχέτευσης θα καθορίζεται τιμολογιακή πολιτική η οποία θα περιγράφεται αναλυτικά στη σύμβαση που υπογράφει με την εκάστοτε δημοτική αρχή.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ν.Ε ΔΕΚΟ ΣΥΡΙΖΑ / Ο.Μ. ΕΥΔΑΠ: Η έμμεση ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ, ευνοεί τα ιδιωτικά συμφέροντα, ενώ δυσχεραίνει την πρόσβαση στις ζωτικές υπηρεσίες ύδρευσης αποχέτευσης
Η έμμεση ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ, ευνοεί τα ιδιωτικά συμφέροντα, ενώ δυσχεραίνει την πρόσβαση σε ζωτικές υπηρεσίες ύδρευσης αποχέτευσης
Η κυβέρνηση μειοψηφίας Σαμαρά – Βενιζέλου και η διορισμένη από το ΤΑΙΠΕΔ Διοίκηση της ΕΥΔΑΠ προχωρούν αδίστακτα στη καταπάτηση της απόφασης 1906/14 του ΣτΕ που απαγορεύει ρητά την ιδιωτικοποίηση των εταιρειών ύδρευσης και αποχέτευσης.
Δεν αρκούνται μόνο στην παράδοση νευραλγικών τομέων της εταιρείας -απαξιώνοντας το προσωπικό τους – σε ιδιωτικά εργολαβικά συμφέροντα με αδιαφανείς διαδικασίες.
Δεν νοιάζονται πόσο έχουν δυσκολέψει τη πρόσβαση σε χιλιάδες πολίτες σε ένα Δημόσιο Κοινωνικό Αγαθό.
Επιδιώκουν βάζοντας κάθε μορφής εμπόδια, στην οικοδόμηση μιας νέας ΕΥΔΑΠ που δε θα έχει πρωταρχικό στόχο τη κερδοφορία των μετόχων, αλλά θα λειτουργεί σε όφελος του Δημοσίου και της Κοινωνίας.
Δεν σκοπεύουν στην απαραίτητη βελτίωση των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης, αλλά την εξυπηρέτηση και παραπέρα αύξηση της πίτας των ιδιωτικών συμφερόντων που και σήμερα λυμαίνονται την ΕΥΔΑΠ.
Προωθούν στο άρθρο 70 του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών σημαντικές τροποποιήσεις του Άρθρου 8 του 2744/1999 που αφορά τη σχέση της ΕΥΔΑΠ με τους ΟΤΑ.
Εφόσον το σχέδιο νόμου, γίνει νόμος, σε αντίθεση με τα ισχύοντα ως σήμερα που η ΕΥΔΑΠ αναλάμβανε την κυριότητα των δικτύων, εφεξής θα μπορεί είτε να αναλαμβάνει τη διαχείριση των δικτύων είτε τη κυριότητα τους, που υποδηλώνει την πρόθεση του νομοθέτη να μείνει η ΕΥΔΑΠ στην διαχείριση την οποία θα μπορεί ταυτόχρονα να την παραδίδει στους ιδιώτες με μακροχρόνιες λεόντιες συμβάσεις προς όφελός τους.
Δίνεται η δυνατότητα διαφορετικής τιμολογιακής πολιτικής ανά ΟΤΑ, χρεώνοντας στους δημότες τις απαραίτητες επενδύσεις εξυγίανσης και εκσυγχρονισμού των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης.
Μπορεί επιπλέον να αναλαμβάνει αδαπάνως τη διαχείριση δικτύων που έχουν κατασκευασθεί από τους ΟΤΑ ή από κατοίκους οικισμών.

Οι εργαζόμενοι δε στις υπηρεσίες ύδρευσης των ΟΤΑ ή των ΔΕΥΑ που αναλαμβάνει η ΕΥΔΑΠ, προσλαμβάνονται με νέες συμβάσεις εργασίας που θα αναφέρονται στη σύμβαση παραχώρησης, όχι με τη σχέση εργασίας που είχαν ή τη ΣΣΕ της ΕΥΔΑΠ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: